ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

گرایش ژاپنی ها به مطالعه روزنامه

تحقیقات نشان میدهد نسبت جمعیت روزنامه خوان در ژاپن بیشتر از سایر مردم دنیاست. به عنوان نمونه روزنامه یومیوری شیمبون در یک مطالعه گزارش داده است که 92 درصد مردم ژاپن روزنامه‌ها را به عنوان منبع مهم خبر و اطلاعات، لازم و ضروری می‌دانند. این در حالی است که بر اساس گزارشهای سالنامه آماری یونسکو صرف نظر از صحت یا سقم آن متوسط این رقم برای مجمع کشورهای جهان سوم ۶/۹ است. در بخشی از این گزارش میزان اعتماد مردم ژاپن به روزنامه ها ۸۷ درصد عنوان شده است. این در حالیست که اینترنت همچنان منبع مهمی در کسب اخبار برای ژاپنیها به شمار می رود. 46 درصد از پاسخ دهندگان از تلاش‌های شبکه‌های تلویزیونی برای حمایت از حقوق مردم در گزارش‌های خبریشان تقدیر کردند. گفتنی است این روزنامه در سال 1874 بنیان نهاده شد و در حال حاضر با تیراژ حدود ۱۴ میلیون نسخه در روز پرتیراژترین روزنامه‌ی جهان است که در دو نوبت صبح و عصر چاپ می‌شود. یومیوری شیمبون با توجه به قیمت روزنامه در ژاپن و تیراژ میلیونی و همچنین یارانه دولتی، موسسه پردرآمدی است و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی از جمله تیم حرفه‌ای بیسبال "یومیوری جایانت" را که اولین تیم حرفه‌ای بیسبال در ژاپن است زیرنظر دارد. این مجموعه ها علاوه بر این که درآمدزایی دارند بر محبوبیت روزنامه نیز می‌افزاید که در نهایت در جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد