ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

نگران جست و جوی اخبار نباشید

راه اندازی موتور جست و جوی اخبار در کشور

با بهره گیری از قدرت بالای موتور جست و جوی گوگل که یکی از قویترین موتورهای جست و جوی اینترنتی در جهان است، یک سایت ایرانی جست و جو گر اخبار راه اندازی شد.
این سایت که نشانی آن http://www.newssearch.ir است، اخبار منابع خبری داخلی اعم از روزنامه ها و خبرگزاری ها را در فهرست یافته های خود ارائه می دهد. در حال حاضر این موتور جست و فهرستی از نام روزنامه ها و خبرگزاریهای داخلی را نیز انتشار می دهد.

سرانه مطبو عات زرد در ایران از دیگر نشریات بالاتر است

آمار دقیقی از تعداد نشریات معروف به نشریات زرد در ایران وجود ندارد. اما می توان گفت،سرانه مطبو عات زرد ازنشریات تخصصی و علمی بالاتر است.

ادامه مطلب ...

متن کامل اساسنامه سازمان فضایی ایران

ایتنا- هیئت وزیران در جلسه مورخ 26/3/1387 بنا به پیشنهاد شماره 27560/1 مورخ 9/8/1386، وزارت ارتباطات و فناوری اطلا‌عات و به استناد ماده 9 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلا‌عات- مصوب 1382- اساسنامه سازمان فضایی ایران را به شرح زیر تصویب کرد:*

ادامه مطلب ...

افزایش سرعت پردازش داده در ایران به ۸۰۰ میلیارد رکورد بر ثانیه

محققین مرکز تحقیقات پژوهش هاى پردازش فوق سریع دانشگاه امیرکبیر توانستند دانش فنى پردازش اطلاعات با سرعت ۸۰۰ میلیارد بر ثانیه را کسب کنند. این افتخار را به محققین مزبور تبریک می گویم.

ادامه>>>

افتتاحیه المپیک پکن ازنگاه دوربین

دو عکس از سری عکسهای منتشر شده از المپیک پکن:

ادامه مطلب ...

افتتاح یک خبرگزاری جدید

اولین خبرگزاری ویژه ایرانیان خارج از کشور چهاردهم مرداد افتتاح می شود.
این خبر داغ را دوست عزیزم جناب آقای حجت الاسلامی روی وبلاگش گذاشته است. این خبر رو میتوانید در اینجا (خبرگزاری فارس)٬ اینجا (خبرگزاری ایسکا نیوز)٬ اینجا (خبرگزاری صبح)persigulf٬ اینجا (پارسیان نیوز) و اینجا (قطره) ملاحظه نمایید.

البته باید گفت که کاملترش اینه که آقایان رحیم مشاعی و دکتر حسام الدین آشنا هم در این مراسم (افتتاحیه این خبرگزاری) در کنار تعدادی دیگر سخنرانی خواهند داشت.

آغاز فعالیت این شبکه خبری را در آستانه روز خبرنگار به همه دست اندرکاران آن تبریک می گویم.

بالاخره جای زبان فارسی در ارسال پیامک کجاست؟

از ابتدای سال جاری شرکت ارتباطات سیار در تلاشی به منظور جایگزینی پیامکهای فارسی با آنچه تاکنون متداول بوده است یا «فینگیلیش» که اصطلاحا عبارت است از ارسال محتوای فارسی با حروف انگلیسی؛ اقدام به کاهش تعرفه پیامک فارسی به حدود 89 ریال نمود و از آنجاییکه محدودیت 70 کاراکتری پیامک فارسی امکان استفاده گسترده از آن را ناکارامد می کرد، همراه اول با همکاری دانشگاه شریف اقدام به طراحی نرم افزاری کرده اند که با کمک آن می توان تا 200 کاراکتر را در قالب یک پیامک به همان ارزش 89 ریال ارسال کرد و در مقابل ارسال پیامک لاتین 222 ریال هزینه خواهد داشت. بدیهی است این اقدام که به حفظ ارزشهای زبان فارسی کمک می کند بسیار پسندیده است. ولی چند نکته قابل توجه است:

- پیامکهای فشرده ای  که از طریق این نرم افزار ارسال می شود در شرایطی قابل خواندن است که گیرنده آن هم این نرم افزار را در گوشی خود داشته باشد، در غیر این صورت باید یه صورت عادی ارسال شود.

- امروزه تقریبا تمامی گوشیهای موجود در بازار ایران قابلیت تنظیمات زبان فارسی را دارند و البته مدلهایی از نوکیا و چند نمونه دیگر ظاهرا هنوز این تنظیمات را پیش بینی نکرده اند.

- ایکاش سرویس دهندگان تلفن همراه کشورمان یا شرکت مخابرات زیرساخت و نهادهای ذیربط مانند بسیاری از اپراتورهای کشورهای دیگر طی توافقاتی با سازندگان گوشی تلفن همراه در جهان بسیاری از نیازهای متناسب با فرهنگ و تکنولوژی رایج در جامعه را در قالب سفارشی کردن آن همراه گوشی وارد کشور می کردند و از جمله همین مورد اخیر که بسیار حایز اهمیت نیز است.

- نرم افزار مزبور را از اینجا دریافت کنید.