ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

وظیفه تلویزیون آگاه‌سازی سیاسی مردم در شرایط مختلف است

یک مدرس و پژوهشگر علوم ارتباطات اجتماعی گفت: تلویزیون نباید آگاه‌سازی سیاسی مردم را محدود و منوط به زمان انتخابات کند. محمدحسن اسدی طاری مدرس دانشگاه، تلویزیون را وسیله‌ای برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی از جمله دانش سیاسی مردم دانست و به خبرنگار قلم نیوز گفت: این آگاهی‌ها محدود به زمان انتخابات نمی‌شود. او با اشاره به انواع خاص مخاطبان رسانه‌ها و ساختار ارتباطی و رسانه‌ای عامه‌پسند تلویزیون گفت: رسانه‌ها به ویژه تلویزیون نقش و تاثیر زیادی در افکار عمومی ایفا می‌کنند، به همین دلیل باید در زمینه آگاه‌سازی، راهنمایی و آموزش افراد که یکی از وظایف آنها نیز هست بیشتر تلاش کنند. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: میزان آگاهی‌های مردم جامعه ما در زمینه‌های مختلف سیاسی کم است و تلویزیون که رسانه‌ای تاثیرگذار محسوب می‌شود مناسب و بهتر است که قبل از انتخابات مردم را با مفاهیم اساسی حوزه سیاست آشنا کند. به گفته اسدی طاری، تلویزیون در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ایفاگر دو وظیفه مهم است؛ یکی وظیفه قانونی آن یعنی اطلاع‌رسانی برنامه کاندیداهای رسمی کشور و دوم آگاه‌کردن مردم از فرآیند و چگونگی انتخابات. این کارشناس رسانه و حقوق مطبوعات تاکید کرد: تولید برنامه‌های سیاسی و آشنایی مردم با مسائل مختلف مرتبط با دانش سیاست در هنگام انتخابات موجب جلب نظر و مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. انتخابات تبلور مشارکت سیاسی است و تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که تلویزیون وظیفه جلب نظر و مشارکت مردم در انتخابات را خوب ایفا کرده است. این مدرس دانشگاه با تذکر این مطلب که فرصت تبلیغاتی کاندیداها در تلویزیون از لحاظ قانونی ثبت و تایید شده است گفت: پخش برنامه‌های هر کاندیدا باید به صورت قرعه‌کشی یا بر اساس حروف الفبا تعیین شود، زیرا قانون فرصت تبلیغاتی یکسانی برای هر کاندیدا در نظر گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد