ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

قوانین مطبوعات و صدا و سیما اصلاح می شود

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کار اصحاب رسانه و خبرنگاران را کشف و فهم حقیقت و رساندن آن به مردم توصیف کرد و در عین حال در ذکر میراث روزه در ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که روزه می‌گیرند به حقیقت دست پیدا می‌کنند و به پیدایش یقین می‌رسند، روزه همانند مدرسه‌ای است که الهامات ربانی دارد. وی گفته است:مجلس هشتم فضای منبسطی را برای کارهای رسانه‌ای به وجود آورده و در این راستا تلاش می‌کند. وی با اشاره به این که برای رسانه‌های مکتوب و الکترونیک نقایص قانونی وجود دارد، گفت: این مساله را ما در برنامه مجلس هشتم قرار دادیم تا هم قانون صداوسیما و هم قانون مطبوعات که از برخی امور رنج می‌برند، تدوین و بعضا اصلاح شود. همچنین رسانه‌های الکترونیک دارای قانون مدون شوند. برخی اقدامات در ماه‌های اخیر درباره سایت‌ها نشان می‌دهد که احتیاج به قانون دقیقی در این زمینه وجود دارد که این جزء برنامه ماست. تردیدی وجود ندارد که ما در عصری هستیم که رسانه رکن مهمی برای بهتر زیستن است، و البته یک ابزار قدرتمند برای این که تراز یک کشو را بالا ببرد؛ برخی کشورها زودتر به این موضوع توجه کردند و برخی هنوز در این زمینه هوشیار نشدند که ما در کشورمان در این زمینه وضعیت متوسط و میانه‌ای داریم. >>>

وجود اندیشه و فکر مهم‌ترین انگیزه برای توسعه وبلاگ است

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

افزایش تعداد وبلاگ‌ها نشان‌دهنده بیشتر شدن انگیزه برای وبلاگ‌نویسی است


سرویس: نگاهی به وبلاگها

محمدحسن اسدی طاری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به استقبال و گرایش زیاد به وبلاگ‌نویسی در جامعه اظهار کرد: وجود اندیشه و فکر مهم‌ترین انگیزه برای به‌روز کردن و توسعه وبلاگ‌هاست. براساس آمار غیررسمی‌،‌ تعداد زیادی از وبلاگ‌نویسان جوانانی هستند که با پرداختن به مسائلی که در ذهن و اندیشه خود دارشته و امکان انتشارشان را در سایر منابع ندارند، به صورت غیر رسمی‌ آن‌ها را منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به وبلاگ‌هایی که منبع کسب درآمد هستند، تصریح کرد:‌ برخی وبلاگ‌ها از طریق سرویس‌دهنده‌های مختلف، «آگهی‌های کلیکی» منتشر می‌کنند تا از این طریق کسب در‌آمد کنند، بنابراین بهانه آگهی باعث شکل‌گیری وبلاگ و در نهایت کسب درآمد شده که اغلب مطالب آن‌ها هم، سطحی هستند.

به گفته اسدی، مهم‌ترین عامل رشد وبلاگ‌نویسی و ارامش و امنیت خاطر بلاگر‌ها،‌ امکانات و خطوط قرمزی هستند که وبلاگ‌نویسان برای استمرار فعالیت خود باید رعایت کنند و مهم‌تر از این مساله،‌ مطالب و موضوعات پرداخته شده در وبلاگ‌هاست،‌ زیرا بدون شک موضوعات سطحی که با استقبال مخاطب خود رو به رو نباشد،‌ مهم‌ترین دلیل برای عدم توفیق وبلاگ و متوقف شدن حیات آن است.  جدای از وبلاگ‌هایی که با هدف کسب درآمد فعالیت می‌کنند،‌ اگر اندیشه و فکر پشت مطالب وبلاگ‌ها باشد، قطعا محتوای خوبی ارایه می‌شود،‌ اما در «وبلاگ بما هو وبلاگ» که فاقد تفکر و اندیشه باشد، ‌انتظار به روز شدن مستمر و مطالب عمقی هم وجود ندارد.

وی افزود: کمبود وقت، زمان مناسب و امکانات مالی، مسائل دست و پا گیر اجتماعی که افراد در زندگی روزمره با آنها دست به گریبان هستند از دیگر موانع به‌روز شدن و انتشار مطالب عمقی در وبلاگ‌هاست. بنابراین فقدان فکر و اندیشه و از سویی دیگر امکانات جانبی همچون مسائل و نیازهای مادی وبلاگ‌نویسان عدم توسعه وبلاگ را سبب می‌شود. در عین حال افزایش تعداد وبلاگ‌ها نشان‌دهنده بیشتر شدن انگیزه برای وبلاگ‌نویسی است.

 

بررسی قانون نسخه برداری و جرایم اینترنتی

دکتر علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه، رسیدگی به جرائم اینترنتی و هک‌های صورت گرفته در فضای مجازی را منتظر مصوبات مجلس اعلام کرد.

به گزارش پرسی گلف سخنگوی قوه قضائیه در گفت و گوی هفتگی در پاسخ به سئوال اقدامات قوه قضائیه درباره رسیدگی به جرائم اینترنتی گفت: همزمان با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اتفاقاتی همچون اقدام به هک در این فضا، دستبرد به اطلاعات دیگران، موارد منافی اخلاق و ... نیز در فضای مجازی صورت گرفت. قوه قضائیه از سه تا چهار سال گذشته که لایحه جرائم اینترنتی به مجلس رفته همچنان در انتظار تصویب این لایحه در مجلس است و ما امیدواریم مجلس هشتم با تصویب این لایحه در ضمانت اجرائی این طرح ما را یاری کند. علیرضا جمشیدی همچنین درباره مشکلات به‌وجود آمده در اثر نقض قانون کپی‌رایت یا نسخه برداری در کشور، اجرا و تدوین آئین‌نامه اجرائی این قانون را به عهده دولت دانست و گفت: در صورت انجام این کار و تدوین این آئین‌نامه ما نیز در مقابله با این فعالیت‌ها در این فضا موفق خواهیم بود.

باز هم المپیک

بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک با هر فرازو نشیبی به روزهای پایانی نزدیک می شود. لحظات سرشار از شادی، اندوه، پیروزی، شکست، شکار لحظه ها و ... از این اتفاق مهم به ثبت رسیده است. از میان این تصاویر بی شمار توجه شما را به این عکسها که در سایتهای مختلف منتشر شده است جلب می کنم:

۱- تلاش دست اندر کاران رسانه های جهانی برای ثبت وقایع المپیک:

ادامه مطلب ...