ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 |
سعید جباری دبیر کانون پژوهشهای علوم ارتباطات اجتماعی ایران ، استراتژی و برنامههای حوزه مطالعات، فرهنگ و رسانه این انجمن غیردولتی تا پایان سال ۱۳۸۷ را اعلام کرد.
در دومین نشست اعضای هیئت مدیره کانون پژوهشهای علوم ارتباطات به بررسی آخرین رویدادهای حوزه ارتباطات اجتماعی و ارزیابی سیاستها و برنامههای این انجمن پژوهشی غیر دولتی پرداخته شد. در این جلسه، برگزاری نشست فصلی هیئت مدیره و موسس کانون پژوهشها، طراحی و راهاندازی سایت کانون (استفاده از وبلاگ تا راهاندازی نسخه اصلی سایت)، تعامل فعال با دانشجویان و استادان گروه علوم ارتباطات در قطبهای دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، دانشکده خبر، دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه امام صادق(ع)، دانشکده صداوسیما و مراکز رسمی رسانهای و فرهنگی کشور مورد تاکید قرار گرفت. همچنین استراتژی «توسعه آگاهیهای ارتباطی شهروندان» به عنوان سرفصل و خط مشی اصلی این نهاد علمی و غیردولتی علوم ارتباطات در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ مورد بحث و بررسی و تایید قرار گرفت تا براساس آن فعالیتهای این کانون در استانها و مناطق مختلف کشور برنامهریزی شود. مبنای عمل این استراتژی، تاکید بر رشد اطلاعات و آگاهیهای عمومی و تخصصی ساکنان جامعه نسبت به مفاهیم ارتباطات اجتماعی، رسانهها شامل تلویزیون، رادیو، سینما، مطبوعات، اینترنت و کتاب است؛ چنین نیازی پیش از مرحله توسعه رسانه ها در کشور احساس میشد که چندان مورد توجه نهادهای فرهنگی و اجرایی کشور قرار نگرفت. برای این منظور کانون انجام سخنرانیهای علمی و برگزاری کارگاه، کنفرانس و میزگردهای مختلف در مراکز عمومی شهرها و شهرستانهای کشور را دنبال خواهد کرد. به گفته وی سایر برنامه های کانون متعاقبا اعلام خواهد شد.