ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

رشد گوگل در جست و جوی اینترنتی

شرکت گوگل در تازه ترین بررسی صورت گرفته، با 4/0 درصد رشد نسبت به ماه قبل، سهم خود را در بازار جست‌وجوی اینترنتی و شرکت یاهو نیز در همین زمان با 3/0 درصد رشد، سهم خودرا در این بازار به 5/28 درصد رسانده است و همچنان جایگاه دوم را در اختیار دارد.

شرکت کام اسکور نت ورک (ComScore Network)، ارائه دهنده آمار مربوط به وب می‌گوید: شرکت مایکروسافت با 5/0 درصد کاهش در ماه دسامبر، و با سهم 5/10 درصد جایگاه سوم را در اختیار دارد و Ask.com با 1/0 درصد کاهش در این مدت و با سهم 4/5 درصد در جایگاه بعدی است.

کام اسکور می‌افزاید، گوگل 16 ماه از 17 ماه گذشته را با افزایش سهم در بازار جست‌وجوی ایالات متحده که بزرگترین بازار اینترنتی است، پشت سر گذاشته است.

تخمین زده می شود در ماه دسامبر 7/6 میلیارد جست‌وجو توسط امریکایی ها در وب صورت گرفته باشد که نشان دهنده 1 درصد رشد نسبت به ماه قبل است.
از این تعداد جست‌وجو حدود 2/3 میلیارد سهم گوگل و 9/1 میلیارد هم سهم یاهو بوده است.

گفتنی است از دسامبر سال 2005 تا کنون تعداد جست‌وجوهای انجام شده در وب توسط آمریکایی ها 30% رشد داشته است.

ایام سوگواری محرم تسلیت باد

فرا رسیدن ایام سوگواری محرم تسلیت باد.

پرسشی درباره مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏ها

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir

وزیر ارتباطات و فناوری فردا برای پاسخ به سوالی در مورد مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی در صحن علنی مجلس حاضر می‌‏شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی" ایلنا" اعلمی در سوال خود از وزیر ارتباطات آورده است: آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات از حقوق مسلم شهروندی است، لطفا پاسخ دهید مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی چیست؟!

اعلمی در شرح سوال خود آورده است: مدتی است که سایت‌‏های سیاسی، علمی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی نظیر، امروز، رویداد، ملی-مذهبی، روز آن لاین، BLONDE، IMAGESHAK، BLOOG ROLLING، NETSTAT و ... فیلترگذاری شده است. از طرفی استفاده ناصحیح از کلمات کلیدی برای فیلترکردن سایت‌‏های اینترنتی سبب مسدود شدن بسیاری از سایت‌‏های مجازی که ادامه فعالیت آنها منع قانونی ندارد، شده است. از طرفی عدم انعطاف در طبقه بندی کاربران باعث سوق پیداکردن مراکز و سازمان‌‏ها به استفاده از ارتباطات اینترنتی خصوصی و انعقاد قرارداد با شرکت‌‏های خصوصی داخلی یا خارجی شده است. نظر به حقوق مسلم شهروندان در آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات، لطفا پاسخ دهید مبنای این قبیل تصمیمات چیست؟ و چه اقدامی در جهت تامین حقوق مشروع کاربران و افزایش تعداد کاربران اینترنتی به عمل آورده‌‏اید؟

سایت امنیت دیجیتال راه اندازی شد

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir

سایت رسانه امنیت دیجیتال که پس از پشت سر نهادن 4 ماه کار آزمایشی راه اندازی شد به صورت تخصصی در زمینه امنیت شبکه فعالیت می کند و کاربران می توانند اطلاعات کاملی از امنیت شبکه را در این سایت مطالعه کنند.
یکی از اهداف سایت www.bugtraq.ir کمک به امنیت اطلاعات در میان مراکز علمی و پژوهشی کشور و شرکتها و سازمانهای بزرگ است که در زمنیه آسیب پذیری (bugtraq) نیاز به اطلاعات تخصصی دارند.
در این سایت شما می توانید اخبار جدید ترین باگ های نرم افزار های کامپیوتری را به همراه راهنمای کامل به روز رسانی دریافت کنید.

سایت بانک مقالات فارسی با 600 مقاله

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir سایت «بانک مقالات فارسی» با هدف نشر الکترونیکی مقالات و پژوهش های فارسی آغاز به کار کرد.
وبنا تنوع موضوع مقالات و ترکیب ساده و کارایی سایت را از ویژگی های سایت بانک مقالات فارسی می داند. این سایت با گردآوری و درج مقالات، رعایت کامل حقوق ناشر، مولف و مترجم و ذکر نشانی مأخذ، امکان دریافت متن کامل مقالات را به صورت رایگان برای کاربران فراهم نموده است. امکان ارایه مقاله توسط پژوهشگران، دانشجویان، اساتید، دانش آموزان و سایر علاقمندان به تحقیق و مطالعه که بخش عمده کاربران این سایت را تشکیل می دهند، از دیگر ویژگیهای سایت بانک مقالات فارسی است.
سایت www.mydocuments.ir حاوی 600 مقاله متنوع در قالب 14 موضوع جامعه همچون روانشناسی، مدیریت، دین و فلسفه، علوم اجتماعی، علوم پزشکی، ادبیات، هنر، تاریخ و جغرافیا، ورزش، حقوق و علوم سیاسی، علوم اقتصادی، علوم کشاورزی، علوم فنی و مهندسی و علوم پایه است.

وبنامه جدید سایت گل آقا منتشر شد

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir

وبنا - وب نامه جدید سایت گل آقا با موضوع "وقایع‌نگاری یک فیلترینگ از پیش اعلام شده!" منتشر شد. در سرخط این وب نامه می خوانید: "فیل‌ترینگ یقه‌مان را گرفته، ول نمی‌کند! از روزی که سایت فخیمه گل‌آقا را راه‌اندازی کردیم، خیلی از مخاطبان و بازدیدکنندگان گذری و دائمی سایت، کامنت گذاشته‌اند که ما بالاخره از خط و ربط گل‌آقا سردرنیاوردیم. خیلی از بلاگرهای عزیز یقه‌مان را سر چهارراه اینترنت چسبیدند که چرا سایت گل‌آقا، موضع... "
برای مطالعه کامل این وب نامه به آدرس www.golagha.ir/vijename/mfiltteing مراجعه کنید.

ارسال اس ام اس رایگان

به منظور ایجاد فرهنگ سازی در جریان SMS کشور و ترغیب مردم برای استفاده از سرویس‌‏های ارزش افزوده تلفن همراه، مشترکین با مراجعه به سایت www.SMS2HIM.COM می‌‏توانند 500 SMS رایگان ارسال کنند.
علیرضا احمدیان ، مدیر عامل رهیاب پیام رسان (اپراتور اول SMS کشور) با بیان این مطلب، گفت: این حرکت به منظور استفاده صحیح از SMS به عنوان ارزش افزوده شکل گرفته است.
وی ، با بیان این که مخابرات در ارائه مجوز سرویس ارزش افزوده تلفن همراه به سه شرکت خصوصی هیچ کمک موثری انجام نداد، یادآورشد: مخابرات عملا اپراتورهای SMS کشور را به سمت SMSهای تبلیغاتی سوق داد، چرا که بنا به قرارداد این سه شرکت ماهانه باید مبلغ مورد نظر را به مخابرات پرداخت کنند و از آنجایی که عرضه خدمات دیگر به صورت SMS در میان مردم جا نیافتاده است، شرکت‌‏ها به سمت SMSهای تبلیغاتی حرکت کرده‌‏اند.
احمدیان، SMS ارزش افزوده را حامل پیام ارزشی عنوان کرد و با بیان این که اطلاعات مهم از طریق SMS می‌‏تواند انتقال یابد، گفت: SMS ابزاری است که می‌‏تواند در اختیار همه رسانه‌‏ها و مشاغل قرار گیرد.
مدیر عامل رهیاب ،‌‏با اشاره به ارائه خدمات مختلف از طریق SMS ، خاطرنشان کرد: به زودی لیستی از شماره تلفن‌‏های مختلفی که خدمات را به صورت SMS ارائه می‌‏دهند، به مشترکین تلفن همراه اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ، از جمله این خدمات به فرهنگ لغت، اوقات شرعی، هواشناسی، قرآن، ارائه برنامه‌‏های سینما و تئاتر اشاره کرد و گفت: این خدمات به صورت رایگان از طریق SMS در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
احمدیان، با بیان این که با ارسال 500 SMS رایگان انگیزه قوی در بین مشترکان تلفن همراه ایجاد می‌‏کنیم تا عادت کنند از SMS های ارزشی افزوده استفاده کنند، یادآورشد: ماهانه حداقل 50میلیون تومان هر یک از اپراتورهای SMS کشور به مخابرات هزینه پرداخت می‌‏کنند که این میزان هزینه برای ارسال حداقل 5میلیون SMS در یک ماه خواهد بود.
وی ، افزود: مشترکین تلفن همراه می‌‏توانند با استفاده از SMS در وقت و هزینه رسیدن به خدمات مورد نظر صرفه جویی کنند.

وبلاگ نویسی با استفاده از تلفن همراه

 تالیا نیوز- mdog.com ، وبلاگ نویسی را از حیطه انحصاری کامپیوترها خارج کرده است و این کار را به صورت کامل و آنی از طریق تلفن همراه نیز ممکن کرده است.
با سیستم ورودی جدید وبلاگ همراه mdog.com ، وبلاگ نویسان می توانند از طریق هریک از تلفن های همراهی که قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند – نظیر تلفن های همراه Blackberry, Treo, Windows Mobile, Sidekick, higher-end Nokia and Motorola Q.
به راحتی عناوین بلاگ ها ی مورد نظر را خوانده و یا مطالب خود را ارسال کنند و یا اینکه تصاویر مورد نظر خود را آپلود کرده و همچنین به هرگونه اظهار نظری در خصوص هر یک از بلاگ ها ، پاسخ دهند.
کاربران اکنون به راحتی می توانند جستجوگر تلفن همراه خود را بر روی mdog.com تنظیم کرده و واژه "Blogs" را انتخاب کنند و سپس آدرس کامل اینترنتی بلاگ مورد نظر را وارد کنند.
بر اساس این خبر هر یک از استفاده کنندگان تلفن همراه صرف نظر از اینکه از چه شرکتی سرویس می گیرند و یا اینکه از چه پلتفورمی برای بلاگ ها استفاده می کنند ، می توانند در mdog.com ، تصاویر را آپلود کرد و یا بلاگ های مورد نظر خود را بخوانند.
لازم به ذکر است که از طریق این ورودی جدید ، بلاگ ها در تمامی سرویس های اصلی مربوط به بلاگ نظیر (Blogger, Wordpress, Typepad, Xanga, Blogs.com, AOL Blogs, Livejournal)
برای هرگونه گوشی تلفن همراهی که قابلیت دسترسی به اینترنت را دارد ، فرمت می شوند.

عید غدیر مبارک

عاشقان عیدتان مبارک باد.

نقش اینترنت درتوسعه تلفن همراه

نوکیا با شعار پیشگامی در بازار تلفن همراه قصد دارد در ارائه محصولات جدید با عرضه اینترنت موبایل به یکی از شاخه های اصلی و پیشروی بازار مخابرات با 4 میلیارد مشترک در جهان تا سال 2010 میلادی باشد.
مدیر اجرایی نوکیا معتقد است
:" اینترنت نحوه زندگی و ارتباطات همه ما را تغییر داده است وانتظار داریم که گستره بعدی و جدید اینترنت به تلفن همراه اختصاص داده شود و از این طریق راه های ارتباطی جدیدی برای مردم ایجاد کنیم
تا از آن طریق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و هرگونه اطلاعاتی را در هر جایی که هستند بیابند."
وی یادآور شد: سرویس پخش موسیقی ، پخش برنامه های همراه و سرویس جستجو ، نقش عمده ای را در پیشبرد این موفقیت هم در بازارهای پیشرفته و هم در بازارهای در حال توسعه ایفا می کنند
که در آن شمار رو به افزایشی از مردم برای اولین بار از طریق تلفن های همراه خود بیشتر از کامپیوترهای شخصی به اینترنت دسترسی خواهند داشت.