ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

پرسشی درباره مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏ها

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir

وزیر ارتباطات و فناوری فردا برای پاسخ به سوالی در مورد مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی در صحن علنی مجلس حاضر می‌‏شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی" ایلنا" اعلمی در سوال خود از وزیر ارتباطات آورده است: آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات از حقوق مسلم شهروندی است، لطفا پاسخ دهید مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی چیست؟!

اعلمی در شرح سوال خود آورده است: مدتی است که سایت‌‏های سیاسی، علمی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی نظیر، امروز، رویداد، ملی-مذهبی، روز آن لاین، BLONDE، IMAGESHAK، BLOOG ROLLING، NETSTAT و ... فیلترگذاری شده است. از طرفی استفاده ناصحیح از کلمات کلیدی برای فیلترکردن سایت‌‏های اینترنتی سبب مسدود شدن بسیاری از سایت‌‏های مجازی که ادامه فعالیت آنها منع قانونی ندارد، شده است. از طرفی عدم انعطاف در طبقه بندی کاربران باعث سوق پیداکردن مراکز و سازمان‌‏ها به استفاده از ارتباطات اینترنتی خصوصی و انعقاد قرارداد با شرکت‌‏های خصوصی داخلی یا خارجی شده است. نظر به حقوق مسلم شهروندان در آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات، لطفا پاسخ دهید مبنای این قبیل تصمیمات چیست؟ و چه اقدامی در جهت تامین حقوق مشروع کاربران و افزایش تعداد کاربران اینترنتی به عمل آورده‌‏اید؟

نظرات 1 + ارسال نظر
فریبا جمعه 29 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:47

سلام
مرسی از مطالب جالبتان
من در هند زندگی می کنم . ایا می توانم از اس ام اس رایگان استفاده کنم واز این طریق با ایران در ارتباط باشم
ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد