ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

نقش رسانه‌ها در جنایات جنگی صربستان

 

دادستان‌های جنایات جنگی صربستان تحقیقی را در زمینه نقش خبرنگاران در برافروختن جنایات  

جنگی در طی جنگ‌ بین سال‌های 1991 تا 1995 در یوگسلاوی سابق، آغاز کردند. اداره دادستان جنایت جنگی ویژه صربستان قصد دارد بر روی ارتباط میان گزارشگری جنگ افروز و فجایع سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ در شهرهای کروات، بوسنیایی، کووار و زورنیک بپردازد. در طی جنگ یوگسلاوی، شماری از خبرنگاران که به حکومت اسلوبودان میلووسویچ وفادار بودند در گزارشگری مبالغه‌آمیز در زمینه وقایع در کرواسی و بوسنی فعال بودند. به گفته سخنگوی این اداره، هدف این اداره به دست آوردن مدارک کافی برای محکوم کردن آن‌ها است.

ترمیم حفره‌های امنیتی برنامه‌های ADOBE

 

شرکت ادوب با انتشار وصله‌های امنیتی مهمی پرداخت که به ترمیم ۳۱ ایراد در نرم‌افزارهای ریدر و آکروبات و از جمله حفره‌های امنیتی خطرناک در ویندوز، آفیس و اینترنت اکسپلورر را در به‌روزرسانی امنیتی جدیداقدام می کند. نرم‌افزار ادوب به طور فزاینده هدف نفوذگران قرار می‌گیرد که راهی برای استفاده از ایرادهای برنامه ها برای نصب نرم‌افزار مخرب در رایانه‌ها یافته‌اند و این کار را با فریب کاربران برای باز کردن فایل pdf مخرب انجام می‌دهند. این آسیب پذیری‌ها موجب می‌شوند برنامه خراب شده و می‌توانند به نفوذگران امکان دهند کنترل سیستم هدف گرفته شده را به دست بگیرند. وصله‌های ادوب برای کاربران ویندوز و مکینتاش بوده و کاربران سیستم‌های یونیکس باید تا هفته آینده برای دریافت وصله‌ها صبر کنند. ادوب اکنون به انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی مرتب روی آورده تا برنامه‌ریزی برای مشتریانش را ساده‌تر کند.

اطلاع رسانی در وبلاگها بهتر است عینی و واقع گرا باشد

 

با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات، همه نوع شیوه‌های تبلیغاتی و دفاع از کاندیداها در هر جایی از جمله وبلاگ‌ها رواج دارد و وبلاگ‌ها فراهم‌کننده فضای گفت‌وگو و تبادل نظر و به عنوان فضای اطلاع رسانی در تمام جوامع دنیا نهادینه شده‌اند، اما یکی از مهترین وظایف وبلاگ‌نویسان توجه به شیوه‌ی تبلیغ و معرفی کاندیداهاست. به صورتی که اگر موضع‌گیری خلاف شرایط تبلیغاتی و سیاسی جامعه داشته باشند، یک عمل ضداخلاقی و هم ضدتخصصی انجام شده است.

محمد حسن اسدی طاری در گفت و گو با ایسنا همچنین گفت: نهادینه نشدن قانون جرایم رایانه‌ای سبب ایجاد فضایی برای هر نوع پردازش مطالب در وبلاگ‌ها شده است؛ این در حالیست که رسانه‌های دیگر همواره دارای چارچوبی برای بحث و تبلیغات انتخاباتی هستند، اما وبلاگ‌ها تابع هیچ چارچوب و مقرراتی نیستند و در حقیقت خود وبلاگ‌نویسان چارچوب فعالیت خود را مشخص می‌کنند. اسدی یادآور شد: تخلف و توهین در وبلاگ فرصت دفاع کردن را از کاندیداها می‌گیرد و این تخلفات براساس قوانین مجازات عمومی دنبال می‌شود نه قوانین مطبوعاتی. بنابراین وبلاگ‌نویسان باید خود اصول عینی اطلاع‌رسانی را رعایت کنند و بیشتر از تخریب و توهین به نقد تبلیغاتی بپردازند. وی تاکید کرد: وبلاگ‌نویسان باید یک رسالت اطلاع‌رسانی را برای خودمشخص کنند، زیرا صرف‌نظر از خط و ربط و گرایش‌های سیاسی، اطلاع رسانی در وبلاگ‌ها بهتر است عینی و واقع‌گرا باشد. وبلاگ‌نویسان باید خود شرایطی را فراهم کنند که هیچ محدودیتی در فعالیت‌های آن‌ها اعمال نشود.