ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

رفت و برگشت لایحه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به شورای نگهبا

اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر یکی از مواد ایرادی شورای نگهبان، لایحه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را به شورای نگهبان برگرداند. ایسناگزارش می دهد در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان به بررسی لایحه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود پرداختند و موادی از آن را اصلاح کردند و در یکی از مواد بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. این لایحه در جلسه 25/2/87 در مجلس تصویب و در تاریخ 13/3/87 با هفت مورد ایراد شورای نگهبان، مجددا برای اصلاح به مجلس اعاده شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی ماده 6 این لایحه که شورای نگهبان آن را خلاف موازین شرع شناخته بود هم‌چنان بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند که به این ترتیب این لایحه به دلیل رفع نشدن این ایراد، مجددا به شورای نگهبان ارجاع شد. براساس ماده 6 این لایحه، موسسات خصوصی موظفند با رعایت مقررات این قانون، اطلاعات مورد نیاز افراد را که برای اجرای حقوق یا حمایت از حقوق آن افراد ضروری است، در دسترس آنان قرار دهند. هم چنین یک تبصره به ماده 19 این لایحه الحاق کردند که بر اساس آن، انتشار آزاد اطلاعات پس از تایید رییس جمهور لازم‌الاجرا خواهد شد.

بازنمایی چهره معلولیت در سینمای ایران

سمینار یک روزه «رسانه برای همه» در بخشی با موضوع «بازنمایی چهره معلولیت در سینمای ایران و جهان» با حضور پوران درخشنده و مجید مجیدی کارگردانان سینما و چند استاد علوم ارتباطات اجتماعی برگزار شد.

ادامه مطلب ...

چهره معلولیت در سینمای ایران و جهان بازنمایی می‌شود

نخستین سمینار جنبی جشنواره «رسانه‌ای برای بهتر زیستن» با نام «رسانه برای همه»، ویژه بررسی جایگاه معلولیت در وسایل ارتباط جمعی نهم آذر در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

ادامه مطلب ...