ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

وجود اندیشه و فکر مهم‌ترین انگیزه برای توسعه وبلاگ است

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

افزایش تعداد وبلاگ‌ها نشان‌دهنده بیشتر شدن انگیزه برای وبلاگ‌نویسی است


سرویس: نگاهی به وبلاگها

محمدحسن اسدی طاری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به استقبال و گرایش زیاد به وبلاگ‌نویسی در جامعه اظهار کرد: وجود اندیشه و فکر مهم‌ترین انگیزه برای به‌روز کردن و توسعه وبلاگ‌هاست. براساس آمار غیررسمی‌،‌ تعداد زیادی از وبلاگ‌نویسان جوانانی هستند که با پرداختن به مسائلی که در ذهن و اندیشه خود دارشته و امکان انتشارشان را در سایر منابع ندارند، به صورت غیر رسمی‌ آن‌ها را منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به وبلاگ‌هایی که منبع کسب درآمد هستند، تصریح کرد:‌ برخی وبلاگ‌ها از طریق سرویس‌دهنده‌های مختلف، «آگهی‌های کلیکی» منتشر می‌کنند تا از این طریق کسب در‌آمد کنند، بنابراین بهانه آگهی باعث شکل‌گیری وبلاگ و در نهایت کسب درآمد شده که اغلب مطالب آن‌ها هم، سطحی هستند.

به گفته اسدی، مهم‌ترین عامل رشد وبلاگ‌نویسی و ارامش و امنیت خاطر بلاگر‌ها،‌ امکانات و خطوط قرمزی هستند که وبلاگ‌نویسان برای استمرار فعالیت خود باید رعایت کنند و مهم‌تر از این مساله،‌ مطالب و موضوعات پرداخته شده در وبلاگ‌هاست،‌ زیرا بدون شک موضوعات سطحی که با استقبال مخاطب خود رو به رو نباشد،‌ مهم‌ترین دلیل برای عدم توفیق وبلاگ و متوقف شدن حیات آن است.  جدای از وبلاگ‌هایی که با هدف کسب درآمد فعالیت می‌کنند،‌ اگر اندیشه و فکر پشت مطالب وبلاگ‌ها باشد، قطعا محتوای خوبی ارایه می‌شود،‌ اما در «وبلاگ بما هو وبلاگ» که فاقد تفکر و اندیشه باشد، ‌انتظار به روز شدن مستمر و مطالب عمقی هم وجود ندارد.

وی افزود: کمبود وقت، زمان مناسب و امکانات مالی، مسائل دست و پا گیر اجتماعی که افراد در زندگی روزمره با آنها دست به گریبان هستند از دیگر موانع به‌روز شدن و انتشار مطالب عمقی در وبلاگ‌هاست. بنابراین فقدان فکر و اندیشه و از سویی دیگر امکانات جانبی همچون مسائل و نیازهای مادی وبلاگ‌نویسان عدم توسعه وبلاگ را سبب می‌شود. در عین حال افزایش تعداد وبلاگ‌ها نشان‌دهنده بیشتر شدن انگیزه برای وبلاگ‌نویسی است.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
IP سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:15 http://isphilosophy.com

تا حالا به خودکشی فکر کردی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد