ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

هند با سرعت به پیش

http://news.bbc.co.uk/olmedia/410000/images/_411689_hindu300.jpg

شصت و یکمین کنگره جهانی روزنامه و پانزدهمین مجمع دبیران در گوتنبرگ سوئد در گزارشی اعلام کرده است که هند با خریداری روزانه ‌٩٩ میلیون نسخه روزنامه، دومین بازار بزرگ روزنامه در جهان است و رتبه اول به چین با رقم ‌١٠٧ میلیون خریدار اختصاص دارد. ایسنا در گزارشی اعلام کرده است این دو کشور پرجمعیت جهان به عنوان دو کشور بزرگ در زمینه‌ی خرید روزنامه‌ شناخته شدند و به دنبال آن‌ها ژاپن با ‌٦٨ میلیون نسخه روزنامه به فروش رفته در روز، آمریکا با تقریبا ‌٥١ میلیون نسخه و آلمان با ‌٢١ میلیون نسخه روزنامه به فروش رفته در روز قرار گرفته‌اند. همچنین بر اساس اعلام انجمن جهانی روزنامه‌ها (‌WAN)، فروش روزنامه در بازار هند در سال گذشته‌ی میلادی ‌٢/١١ درصد و در پنج سال گذشته ‌٥١/٣٥ درصد افزایش یافته است.

این آمار حاکی است ‌٧٤ روزنامه از صد روزنامه‌ی پرفروش جهان در آسیا قرار دارند که  ‌٦٢ عنوان از آن‌ها در هند، چین و ژاپن به چاپ می‌رسند. طبق اعلام ‌WAN، اگرچه درآمد تبلیغات روزنامه در هند شاهد کاهش اندک ‌٤٢/١ درصد در سال گذشته‌ میلادی بود اما ظرف پنج سال گذشته ‌٨/٦٤ درصد افزایش یافته است.

نخست‌وزیر انگلیس آنلاین به مردمش پاسخ می‌‌دهد

گوردون براون می گوید: «سیاستمداران فرصت‌های متعددی را برای مطرح کردن سوالاتشان از نخست‌وزیر دارند. اما گمان می‌کنم حالا وقتش رسیده است که این فرصت را به طور آزاد در اختیار مردم هم قرار دهیم.» ایتنا گزارش می دهد وی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای آنلاین در زیرمجموعه تحت نظارت خود کرده است و هدف از این کار را مهیا کردن زمینه‌ای برای ارتباط نزدیک‌تر و مستقیم با مردم کشورش ذکر کرد تا آنها بتوانند با مراجعه به این وب سایت به طور رودررو با شخص نخست‌وزیر به گفت‌وگو بنشینند. مراجعان برای مطرح کردن مطالب خود در این سامانه که به نام وب‌سایت یوتیوب Downing Street شناخته می‌شود، باید سوالات خود را به صورت ویدئویی ضبط و ثبت کنند. در هنگام ورود به سایت خود آقای براون در قالب یک ویدئو به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گوید و اعلام می‌کند که خوشحال می‌شود بتواند سوالات مراجعان را در زمینه‌های جهانی‌سازی، آثار تغییرات آب و هوایی، وضعیت مسکن و خدمات اجتماعی پاسخگو باشد. گوردون براون در پایان این ویدئو اضافه می‌کند: «سیاستمدارها فرصت‌های متعددی را برای مطرح کردن سوالاتشان از نخست‌وزیر دارند. اما گمان می‌کنم حالا وقتش رسیده است که این فرصت را به طور آزاد در اختیار مردم هم قرار دهیم.» در پایان طرح سوال در وب‌سایت از کاربر سوال می‌شود که آیا مایل است پروفایلی برای او ایجاد شود و سوالات وی دسته‌بندی و ذخیره شوند یا خیر. نخست‌وزیر انگلیس قول داده است سرکشی به این وب‌سایت را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهد.