ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

تعرفه اینترنت، کاهش یا افزایش

علیرغم اینکه امسال نیز برای چندمین سال متوالی اعلام شده است که تعرفه پهنای باند اینترنت تغییری نخواهد داشت و براساس نرخ پیشین محاسبه می‌شود، با این وجود هیچ نشانه ای از کاهش تعرفه خدمات اینترنتی مشاهده نمی شود و شرکتهای ISP همچنان نرخ خدمات اینترنت پر سرعت خود را کاهش نداده اند. در حالی که مسئولان امور دیتا مدعی کاهش تعرفه خدمات اینترنتی هستند. بدتر از آن اینکه سیتنا در گزارشی به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرده است تعرفه پهنای باند در سال گذشته، 30 درصد کاهش یافت، اما تاکنون تصمیمی در خصوص افزایش و یا کاهش تعرفه در نظر گرفه نشده است. به گفته این مقام آگاه، طی سال‌های اخیر، قیمت اتصال مشترکان به اینترنت افزایش نیافته و قیمت‌ها سیر نزولی نیز داشته است.
وی افزوده است: کاهش نرخ تعرفه اتصال به اینترنت، نقش به سزایی در افزایش ضریب نفوذ هر خانوار دارد. به گزارش سیتنا، نخستین بار که موضوع کاهش تعرفه اینترنت مطرح شد، قیمت نهایی اینترنت در بازار تغییر چندانی نیافت و تنها شامل پهنای باند فروخته شده شرکت دیتا به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی شد، اما کاهش تعرفه 30 درصدی در سال گذشته، تاثیر مثبت و به سزایی برای مصرف‌کنندگان نهایی داشت. به نظر شما آیا در سال جاری تعرفه خدمات اینترنت کاهش خواهد یافت یا ...؟

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:34

کجا قیمت کاهش یافته است مثلا پارس آنلاین دو سال پیش adsl را بدون محدودیت میفروخت 30 هزار تومان حالا همان را می فروشد پانصد هزار تومان. تازه مودمش هم اجباری است که از خودش بخری در حال حاضر مودم بیسیم ندارد اما قبول نمی کند از بیرون بخری می گوید فعالا باسیم بخر بعد که آوردیم عوض میکنیم . به خانه ها هم که تاسرعت 128 می فروشد که وقت محاسبه میکنیم چیزی حدود 70-80 است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد