ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

شبکه‌ ماهواره ای اسلامی راه‌اندازی می‌شود

قطر درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای اسلامی راه‌اندازی کند. این شبکه باشبکه‌ی ماهواره‌یی اسلامی هدف رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای مروج ادیان دیگر راه‌اندازی خواهد شد. مرزوق بشیر یکی از متخصصان امور رسانه‌ای خاورمیانه گفته است: ایده اولیه این کار در سازمان کشورهای اسلامی مطرح شد و قطر برای انجام این طرح داوطلب شد. ایسنا گزارش می دهد اعضای سازمان کشورهای اسلامی با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره‌یی اسلامی موافقت کرده‌اند و قطر یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای این طرح است. احمد عبدالملک، یک متخصص امور رسانه ای و یکی از اعضای سابق کمیته میراث و فرهنگ اسلامی گفته است: امیدوارم که چنین شبکه‌های اسلامی بتواند اتحاد میان مسلمانان را تقویت کنند. متاسفانه اکنون شاهد هستیم که برخی شبکه‌های تلویزیونی اسلامی به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زنند و به جای محکم‌تر کردن پیوند میان مسلمانان، آتش اختلافات را بیش از پیش شعله‌ور می سازند. مشکل دیگر برخی شبکه‌های عربی نیز این است که به اسم اسلام مقاصد سیاسی دولت‌ها را پیاده می‌کنند که امیدوارم این مورد، شامل حال این شبکه قطری نشود.

گفتنی است که مراحل راه‌اندازی این شبکه اسلامی ماهواره‌یی در حال طی شدن است و در آینده‌ای نزدیک این شبکه می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

غیبت موجه !

از سوم مرداد ماه سال جاری (۱۳۸۶) که آخرین پست را در وبلاگ گذاشتم تا امروز که البته غیبت موجه داشته ام با مشکلاتی در چند روز اخیر در تنظیمات وبلاگم در بلاگفا مواجه شده بودم. البته روزهای اول آن ایام به سفر حج و زیارت بیت اله الحرام و پس از بازگشت نیز به برنامه های جانبی آن اختصاص یافت. نا گفته نماند که «نایب الزیاره» همه دوستان بوده ام و ضمنا از لطفی که همگی به این جانب داشتند چه با «پیامک»! و چه از طریق e-mail یا پست نظرات سپاسگزارم. از سوی دیگر امروز که دقیقا یک ماه است که از سفر حج برگشته ام و با مسایل مختلفی مواجه بودم که مجال کافی برای به روز کردن وبلاگ را نیافتم. سرتان را درد نیاورم چند روزی هم همانطور که گفتم با تنظیمات وبلاگ مشکل داشتم که الحمدلله برطرف شد. بنابراین پس از ۵۳ روز غیبت در خدمت دوستان عزیز هستم. گفتنی است وبلاگ دیگری به موازات وبلاگم در بلاگفا در «بلاگ سکای» نیز آماده است (همین وبلاگ)‌ و البته اگر خاطر شریفتان باشد حدود چند ماه قبل که سرور بلاگفا با مشکلاتی مواجه شد وجود وبلاگ پشتیبان ضروری به نظر می رسید...

«رمضان مبارک و طاعات و عبادات شما مورد قبول درگاه حضرت احدیت»

شاد و سربلند باشید...

حقوق نابینایان و استفاده از تکنولوژیهای ارتباطی

در حالی که سال ۲۰۰۷ در بخش معلولان با عنوان معلولان و استفاده از خدمات الکترونیکی نام گذاری شده است اما آنها در ارتباط با دسترسی به فناوریهای اطلاعات و ارتباطات با مشکلات زیادی مواجهند.

ادامه...

منبع اصلی مطلب...

درمان بی ثباتی ارزش پول با حذف صفر عملی نمی شود

اختصاصی
یک استاد دانشگاه:
درمان بی ثباتی ارزش پول با حذف صفر عملی نمی شود

خبرگزاری موج - گروه اقتصاد سیاسی
یک استاد دانشگاه بیان کرد:به جای حذف صفر از واحد پولی باید سیاستهایی اتخاذ کرد تا علاوه بر گردش اسکناس کمتردرجامعه، پول الکترونیکی و کارتهای اعتباری با تسهیلات فراوان تری در گردش قرارگیرد.

محمد حسن اسدی طاری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درگفت و گو با خبرنگار موج گفت: موضوع تغییر حجم پول و یا حذف سه صفر از آن مقوله ای است که در شرایط خاص اقتصادی در هر جامعه ای ممکن است مطرح شود، بنا بر این به عنوان یک طرح قابل مطالعه باید از جنبه های مختلف بررسی شود.
وی با بیان این که درحال حاضر تورم و رشد آن در جامعه ما به گونه ای است که راههای مختلفی برای درمان آن نیاز است اضافه کرد: تنها آزمون و خطا برای این راهها کافی نیست، زیرا در بسیاری از مراحل حرکت جامعه، زمان کافی برای آزمایش یا آزمون آن وجود ندارد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت:حذف صفر از پول ما چون در مرحله مطالعه و کارشناسی قرار دارد لذا باید پیامدهای آن به خوبی سنجیده شود.
وی ادامه داد:یکی از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر گریبان اقتصاد ما را گرفته است بی ثباتی ارزش پولی ما درارتباط با قدرت خرید داخلی و برابری با ارزهای جهانی است .
اسدی طاری با بیان این که درمان این بیماری با حذف یا تغییر صفر از پول کشور عملی نمی شود تصریح کرد:رفع این مشکل نیازمند ثبات در سیاست قوانین و مقررات است. زیرا در حال حاضر سطح عمومی قیمتها و تورم تابع عواملی غیر از عرضه و تقاضاست.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه ، درکوتاه مدت ممکن است حذف صفر ازپول در گردش،مبادلات کالا با پول را تسهیل کند یا میزان برابری پول ملی با ارزهای بین المللی را منطقی تر کند ولی زیر ساخت بیمار اقتصادی سبب می شود تا در میان مدت یا بلند مدت کارکرد اصلی خود را از دست داده و مشکلات اقتصادی و یا حتی اجتماعی به بار آورده و باز به نقطه آغازین باز گردد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر به نظر می رسد بسیاری از گروههای سرمایه داری در جامعه که به میزان زیادی نقدینگی دارند در مقابل این تصمیم مقاومت نشان داده و درعمل به صورت مقطعی گردش پول این افراد در جامعه دچار اختلال شده و در نتیجه طرح مزبور با شکست مواجه شود.
این استاد دانشگاه توجه به این نکته را ضروری دانست که مدل کشورهای دیگر نظیر ترکیه دراین زمینه تفاوتهای اساسی با کشور ما دارد و خاطرنشان کرد: حذف تعدادی صفر از واحد پولی آن کشور بیشتر متناسب با تسهیل در مبادلات اقتصادی بوده است و مثلا تعداد 7 صفر و بیشتر در پول در گردش نمایانگر اقتصاد بیمار آن کشور بوده است.