ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

شمارگان روزنامه‌ها درجهان افزایش یافته است

بر اساس گزارش سالانه انجمن جهانی روزنامه‌ها، شمارگان (تیراژ) روزنامه ها در جهان درسال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است. گزارش روز سه شنبه انجمن جهانی حاکی است، برغم وجود رقابت شدید بین روزنامه‌های نوشتاری مجانی و رایانه‌ای، شمارگان روزنامه نوشتاری پولی همچنان در تمامی کشورهای جهان افزایش یافته و درآمد حاصل ازآن نیز رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، شمارگان روزنامه‌ها در جهان در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی با رشد ‪ ۲/۳‬درصدی مواجه بوده که این میزان در پنج سال گذشته از مرز ‪۹/۴‬درصد نیز گذشته است. براساس این گزارش تنها در آمریکایی شمالی شمارگان روزنامه‌ها با کاهش همراه بوده است.
"تیموسی بالدینگ" رییس این انجمن جهانی بر این عقیده است که برغم حضور روزنامه‌های نوشتاری مجانی و رایانه‌ای درعرصه اطلاع رسانی، همچنان روزنامه‌های نوشتاری در نظر مردم از ارجحیت خاصی برخوردارند.
به گفته وی در زمان حاضر ‪ ۸‬درصد از روزنامه‌های منتشر شده درسطح جهان به صورت مجانی توزیع می‌شوند که این میزان در سال گذشته با رشد ‪ ۵۵‬درصدی مواجه بوده اند.
به گزارش این انجمن جهانی، ‪ ۵۱۵‬میلیون نفر درسطح جهان روزانه، روزنامه می خرند این درحالی است که میزان خریداران روزنامه در سال ‪ ۲۰۰۲‬میلادی به ‪ ۴۸۸‬میلیون نفر بالغ می‌شد. براساس گزارش این موسسه جهانی، تعداد روزنامه خوانان در جهان به ‪۱/۴‬ میلیارد نفربالغ می‌شود.
شهروندان ژاپنی جزو اولین روزنامه خوانان در جهان هستند، به گونه ای که دراین کشور به ازای هر یکهزارنفر جمعیت بزرگسال، ‪ ۶۳۱‬نسخه روزنامه به فروش می‌رسد.
این مقیاس درکشور نروژ ‪ ۶۰۱‬نسخه روزنامه، کلمبیا ‪ ۵۸۸‬نسخه روزنامه ، فنلاند ‪ ۵۱۵‬نسخه روزنامه و سوئد ‪ ۴۶۶‬نسخه روزنامه است که در رتبه‌های بعدی روزنامه خوانان جهان قرار دارند.
چین با فروش ‪ ۹۸/۷‬میلیون نسخه روزنامه در روز، بیشترین میزان فروش جهانی را دارد و پس از آن هند با ‪ ۸۸/۹‬میلیون نسخه روزنامه، ژاپن با ‪ ۶۹/۱‬میلیون نسخه روزنامه، آلمان با ‪ ۲۱/۱‬میلیون نسخه روزنامه قرار گرفته اند.
درآمد حاصله از تبلیغات روزنامه‌ها درسطح جهان درسال گذشته میلادی ‪ ۳/۶۱‬درصد نسبت به سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی رشد داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد