ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

اختلاف اروپا و کره جنوبی بر سر استاندارد تلویزیون همراه

کمیسیون اروپا در نظر دارد سرویس DVB-H ( سرویس پخش دیجیتال برنامه های تلویزیونی در دستگاه های همراه ) را که برای راه اندازی آن تقریبا 40 میلیون پوند از محل بودجه های تحقیقاتی اتحادیه اروپا هزینه شده است ، ارائه دهد.
این درحالی است که استاندارد تلویزیون همراه در فرمت T-DMB به طور گسترده ای در صنعت تلفن همراه کشور کره مورد استفاده قرار گرفته است.
به گزارش تالیا نیوز، در اوایل سال جاری ، "ویوین ردینگ" مامور کمیسیون اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کرده بود در صورتی که صنعت تلفن همراه این قاره در خصوص هیچ استانداردی به توافق نرسد ، وی مجبور به استفاده از استاندارد کره ای خواهد شد.  هفته گذشته در جریان همایش FLO ، گروهی از پیشگامان صنعت بی سیم در بروکسل با یکدیگر ملاقات کردند تا در خصوص مقررات جهانی مربوط به تلویزیون همراه بحث و گفت و گو کنند.
دکتر"کمیل گراجسکی" رئیس همایش و اجلاس FLO در گفت: ما باور داریم که تنها درمحیط کاملا رقابتی بازار اروپا ، شرکت های پخش کننده برنامه های مولتی مدیا در تلفن همراه می توانند موقعیت های مالی و پرمنفعت اقتصادی را برای مشتریان به ارمغان آورند و به این ترتیب تجارت مربوطه تضمین خواهد شد. بحث امروز ما کمک خواهد کرد تا نمونه های موفقی که اعم از رگولاتوری و محیط های سرمایه گذاری مناسب در خصوص پخش و راه اندازی گسترده برنامه های تلویزیونی همراه در اروپا وجود دارند ، به خوبی شناخته شوند.
فرمت DVB-H تا کنون در 17 کشور عضو اتحادیه اروپا راه اندازی شده است ولی با این حال صنعت تلفن همراه تابستان سال جاری را به عنوان مهلتی برای همه دست اندرکاران و اپراتورهای همراه تعیین کرده تا یک فرمت مشخص را برای این سرویس انتخاب کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد