ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 |
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: رسانه
توسعهی رسانه ها استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی از یک سو و افزایش سرعت انتشار اخبار و اطلاعات و دسترسی به آنها از از سوی دیگر از جمله مسایلی است که باید در سیاستگذاریهای رسانهیی سال ۱۳۸۷ مد نظر قرار گیرد.
محمدحسن اسدی طاری با تاکید بر این که سیاستگذاری در حوزهی رسانه، در دو بخش کلان و جزیی صورت میگیرد، اظهار کرد: سیاستگذاری کلان و ملی که وظیفهی مسئولان برنامه ریزی و سیاستگذاری در جامعه است و به مسایل اساسی جامعه، در حوزهی رسانهها پرداخته و سیاستگذاری جزیی نیز وظیفهی رسانه در قبال مخاطب و همچنین در ارتباط با سایر رسانهها را مورد توجه قرار میدهد. وی افزود: رسانه باید در ارتباط با مخاطب به انتشار صحیح، دقیق و همچنین به افزایش تیراژ خود بپردازد که برای این امر نیز ارتباط ارگانیک بین رسانهها با هم و نیز، مخاطب و رسانه مهم و قابل توجه است. او با اشاره به این که در شرایط کنونی، اطلاعرسانی، مهمترین اصل در حوزهی رسانههاست، ادامه داد: این اطلاعرسانی نباید به هر قیمتی صورت گیرد؛ بلکه رسانه باید بر اساس نیاز جامعه و مخاطب، اطلاعات رویدادهای مختلف را ارایه کند. این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: وقایع روز جامعه، سیاستگذاریهای داخلی و یا همان خط مشی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد، چرا که خط مشی رسانهها توسط مدیران، ناشران و سرمایهگذارانشان انتخاب شده و مسیر اطلاعرسانی نیز در همین جهت حرکت میکند. او چنین نگرشی از سوی مدیران رسانهها، یعنی حرکت و سیاستگذاری در جهت سرمایهگذاری و افزایش آن را امری طبیعی و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: گرچه این نوع نگرش، از لحاظ اصولی ایرادی ندارد، اما انعکاس واقعیتهای جامعه، از پس چنین نگاهی حساسیتهایی را در میان مخاطبان ایجاد میکند. اسدی دربارهی سیاستگذاریهای رسانهیی در داخل نیز گفت: سیاستگذاریهای کلان در کشور بسیار کم و تنها به برنامههای پنج ساله محدود میشود، این در حالی است که دولت با توجه به اختیاراتی که دارد باید امکانات بیشتری به توسعهی رسانهها اختصاص دهد. او سیاستگذاری داخلی رسانهها را خوب ارزیابی و تصریح کرد: توسعهی استفاده از تکنولوژی روز، افزایش سرعت انتشار اخبار و اطلاعات و همچنین دسترسی به آنها، از جمله مسایلی است که باید در سیاستگذاری رسانه ها در سالهای آتی مدنظر قرار گیرد.