ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 |
عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت و گو با پایگاه خبری مردمی نیوز می گوید: وسایل ارتباط جمعی باید در ایام انتخابات به معرفی عملکرد کاندیداها پرداخته و نقش نظارتی و اطلاع رسانی ایفا کنند.
از مهمترین نقش رسانه ها می توان به نقش نظارتی و هدایتی آنها اشاره کرد که تاثیر به سزائی در شکل گیری افکار عمومی دارد. اسدی طاری استاد دانشگاه نقش هدایتی و اطلاع رسانی رسانه ها را منوط به میزان نفوذ رسانه مورد نظر در افکار عمومی و شکل دهی عقاید مردم می داند. وی همچنین با اشاره به تفاوت جایگاه رسانه ها در کشورهای در حال توسعه و کشورهای غربی می گوید: در کشورهای غربی، رسانه ها به جناح ها و احزاب مختلف تعلق دارند و با ایجاد نیاز در مردم، شرایط، خواستها و جایگاه خود را تثبیت می کنند. او تصریح می کند: در الگوی غربی معمولا رسانه ها در ایام انتخابات صرفا نقش تبلیغاتچی بازی می کنند و به تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود می پردازند؛ آنها فقط به کسب درآمد و حفظ موقعیت خود می اندیشند. اما اغلب رسانه های ما رفتار انتقادی دارند و به انتقاد از عملکرد جناحهای سیاسی مقابل خود می پردازند. این محقق و مدرس حوزه ارتباطات اجتماعی با تاکید بر نقش نظارتی رسانه ها تاکید دارد که مطبوعات و صداوسیما باید قضاوت درباره کاندیداها را به عهده مردم بگذارند. اسدی همچنین نقش رادیو و تلویزیون را در تشویق مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری بسیار موثر می داند.
سلام.
وبلاگ زیبایی داری. خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیو.
موفق باشید
انجمن علمی-دانشجویی برنامه ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می کند:
نخستین جشنواره علمی دانشجویی وبلاگ نویسی با موضوع اندیشه به مسائل اجتماعی ایران
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت جشنواره مراجعه کنید.