ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

در چارچوب نقد سازنده، تاثیر وبلاگ‌ها کمتر از سایر رسانه‌ها نیست

به اعتقاد یک مدرس دانشگاه، در چارچوب نقد سازنده، تاثیر وبلاگ‌ها کمتر از رسانه‌های مکتوب نیست و نقد وبلاگی از اهمیت و اعتبار زیادی برخوردار است. محمدحسن اسدی طاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع سیستم روزنامه‌نگاری، ارتباط با مخاطب و فرآیند تولید اخبار و اطلاعات در دنیا رایج است، اظهار کرد: یکی سیستم گروهی فرآیند تولید اخبار است که شامل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و خبرگزاری‌ها می‌شود و دوم وبلاگ نویسی به عنوان سیستم انفرادی تولید اخبار است که در حال حاضر اعتبار زیادی نیز در دنیا کسب کرده است. وی گفت: سیستم انفرادی شامل سیستم خبررسانی از طریق وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسی می‌شود که به یکی از شیوه‌های متداول اطلاع‌رسانی و خبررسانی در دنیا تبدیل شده است. ارتباط بین وبلاگ‌نویسان و مخاطبان و دیگری تعامل و ارتباط متقابل دست‌اندکاران امور وبلاگی و امور رسانه‌ای، نوعی تعامل سازنده و مفید را ایجاد می‌کند. زیرا بازخورد آن در وبلاگ‌ها از طریق نظرات خوانندگان و بینندگان مطالب وبلاگ‌ها، نشان داده می‌شود و این تعامل و گفت‌وگو بابی‌ است که می‌توان از طریق وبلاگ‌نویسی باز کرد و فرآیند وبلاگ‌نویسی با آن غریبه نیست. وی با اشاره به رابطه‌دست‌اندرکاران وبلاگی و امور رسانه‌ها و رابطه وبلاگ‌نویسان و مسوولان که در مقابل افکار عمومی پاسخگو هستند، تصریح کرد: حساسیت‌هایی که وبلاگ‌نویسی به ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی و نفوذ در مخاطب ایجاد می‌کند، عامل گفت‌وگو و فرآیند ارتباط متقابل و دو طرفه است که در وبلاگ‌نویسی دارای اهمیت بیشتری است؛ زیرا از آنجاییکه وبلاگ‌نویسی اطلاع‌رسانی فردی و محصول تفکر فردی است، این نوع تعاملات می‌تواند مفید و کارساز باشد. اسدی درباره‌ تاثیر وبلاگ‌ها بر جهت‌دهی به افکار مردم در جامعه خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه‌ای که باید به آن توجه شود، مستندات مطالب وبلاگ‌هاست، زیرا اگر وبلاگ‌ نویسی را یک منبع ارتباطی تلقی می‌کنیم، قاعدتا موثق بودن منبع، اعتبار منبع و ماهیت منبع در نظام ارتباطی اهمیت زیادی دارد. مساله مهم آن است که تا چه اندازه مطالبی که وبلاگ‌ها منتشر می‌کنند از وثوق و اعتبار زیادی برخوردارند و مفاهیم درست و صادقانه‌ای را منتشر می‌کنند و آنچه که براساس الگوهای عینی‌گرایی در اخبار وجود دارد، در مطالب وبلاگ‌ها نیز به چشم می‌خورد. البته معمولا در روزنامه‌نگاری فردی، این اتفاق کمتر می‌افتد، اما قطعا اعتبار مطالب در وبلاگ‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت و باید همانند سایر فرآیندهای اطلاع‌رسانی باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 http://www.30o.ir

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

ایران پیکس یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 15:27 http://iranpix.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
به منم سر بزنید
خوشجال میشم

عکسهای شراره رخام که خیلی عکسهای توپی هست!!! حتما ببینید
http://www.iranpix.blogfa.com/post-692.aspx


مدل لباس چرم برای خانوم ها که اینم خیلی عکس های باحالی داره
http://www.iranpix.blogfa.com/post-691.aspx

منتظرم
بای بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد