ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

جنبه ایده‌آل اصلاح مطلب و زمان در وبلاگ استفاده صحیح از آن است

امکان ارسال مطلب در دوره های زمانی مختلف یکی از قابلیت‌های وبلاگ‌نویسی و مزیتی برای بلاگرهاست که از مطالب مناسبتی، دوره‌ای و موردی در زمان‌های مشخص و در به‌روز کردن وبلاگ خود استفاده کنند. این امکان نباید منجر به از بین رفتن اصالت مطلب شود.

محمد حسن اسدی طاری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قابلیت نرم‌افزاری اصلاح زمان و مطلب در وبلاگ هم دارای جنبه مثبت و هم منفی است، اظهار کرد: اینکه نویسنده در برنامه‌ریزی‌های زمانی و مناسبتی مختلف می‌تواند از این امکان استفاده کند، جنبه مثبتی است.  جنبه ایده آل این قابلیت، استفاده مناسب و صحیح از آن است. اما زمانی که مطلبی در وبلاگ منتشر می‌شود، بازخوردهایی دارد که گاه نویسنده ترجیح می‌دهد آن واکنش‌ها را در مطلب خود نشان دهد و نظر او به اصلاح یا ویرایش برخی مطالب باشد.

به گفته اسدی، اینکه فرد مجبور شود تحت شرایطی محتوای پسندیده و مطلوب وبلاگ خود را تغییر دهد، معمولا مطلب دگرگون و حتی نهایتا حذف می‌شود و این در شرایط وبلاگ‌نویسی یک آفت محسوب می‌شود.  وی تاکید کرد: وبلاگ‌نویسان باید در انتشار مطالب خود تمام حقوق عمومی جامعه را رعایت کنند که با رعایت این حقوق نباید اشکالی در محتوای وبلاگ ایجاد شود. اما گاهی با واکنش‌های انتقادی مخاطبان خود مواجه می‌شود که در این صورت ممکن است سبب دگرگونی یا خدشه‌دار شدن واقعیت‌ها شود.

وی با بیان اینکه امکان اصلاح مطلب و زمان برای وبلاگ‌های غیرخبری اشکال چندانی ایجاد نمی‌کند، افزود: نویسنده با این امکان هر بار دیدگاه‌های جدیدتری را کسب می‌کند، اما از سویی دیگر اصلاح و تغییر مداوم، نشان‌دهنده عدم ثبات اندیشه‌ی لازم در نویسنده است.  بسیاری از مخاطبان عام متوجه تغییرات یک مطلب در وبلاگ نمی‌شوند، مگر آنکه مطلب حذف شود، اما در وبلاگ‌های تاثیرگذار، اگر مخاطب متوجه تغییرات اصلی وبلاگ شود و آن را متناسب با مصلحت وبلاگ‌نویس یا توقع و انتظار خود نداند، نگاه و جهت‌گیری او نسبت به وبلاگ تغییر و وبلاگ مشابه دیگری را انتخاب می‌کند، اما این مساله مربوط به مخاطبان خاصی می‌شود که با ویژگی، مهارت و دیدگاه‌های خاص مطالب وبلاگ‌ها را دنبال می‌کنند.

شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی

بی بی سی، بنگاه سخن پراکنی بریتانیا، اعلام کرده است از ۱۴ ژانویه سال جاری میلادی برابر با ۲۵ دی ماه ۱۳۸۷ شبکه تلویزیونی فارسی را به مدت روزانه ۸ ساعت برای بیش از یکصد میلیون فارسی زبان در سراسر جهان به راه می اندازد. بی بی سی در حال حاضر برای فارسی زبانان رادیو و سایت خبری دارد.