ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

ارتباطات- رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

در حوزه علوم ارتباطات به معنای عام

نخستین کانون پژوهشی غیر دولتی علوم ارتباطات اجتماعی

این کانون پژوهشی با تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی خود در فرهنگسرای رسانه با دعوت از دانشجویان رشته ارتباطات اجتماعی ، روزنامه نگاران و کارشناسان روابط عمومی، اعضای هیات مدیره، بازرس مجمع عمومی و دبیر کانون را انتخاب کرد.

کانون پژوهش های علوم ارتباطات اجتماعی یک نهاد غیردولتی است که به منظور توسعه و ارتقاء کیفی و کمی شاخص های علوم ارتباطات اجتماعی از جمله در حوزه رسانه ها، روابط عمومی، پژوهش های ارتباطی، اینترنت و تکنولوژی های ارتباطی در کشور با حمایت سازمان ملی جوانان تاسیس شده است و در زمینه های فرهنگی، پژوهشی، تخصصی، آموزشی و اجرایی فعالیت استانی، ملی و بین المللی خواهد کرد.

"دکتر سیدوحید عقیلی استاد دانشگاه و رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه علوم و تحقیقات، اسدی طاری استاد علوم ارتباطات دانشگاه و پژوهشگر، سیدمهدی شریفی کارشناس ارشد ارتباطات ، مستندساز تلویزیون و گزارشگر رسانه، مصطفی قوانلو قاجار کارشناس ارشد ارتباطات و روزنامه نگار و همچنین سعید جباری کارشناس علوم ارتباطات ،روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه"  اعضای پنج گانه هیات موسس کانون پژوهش های علوم ارتباطات اجتماعی ایران هستند.

 

در اولین جلسه مجمع عمومی کانون پژوهش های علوم ارتباطات اجتماعی در فرهنگسرای رسانه، مجمع عمومی به اتفاق اکثریت آراء، " مهدی شریفی ، مصطفی قوانلو قاجار، سعید جباری، پدرام الوندی و فرزانه دهرویه" را به عنوان 5 عضو هیات مدیره این کانون و سعید رحیمی کمساری را به عنوان بازرس و ناظر مجمع عمومی در هیات مدیره برگزیدند.  متعاقبا با تشکیل جلسه هیات مدیره، جباری نیز از سوی اعضای هیات مدیره به عنوان دبیر آن هیات و کانون انتخاب شد.

دکتر سید وحید عقیلی استاد ارتباطات و عضو هیئت موسس این کانون تاکید کرد که در حال حاضر توسعه و رشد ارتباطات به کونه ای بوده است که ضرورت توجه نهادهای علمی و پژوهشی در کشور در حوزه ارتباطات جمعی را روزافزون کرده است و این کانون با هدف پرکردن بخشهایی از این خلا قصد دارد در عرصه ارتباطات اجتماعی کشور فعالیتهای جدی انجام دهد.

محمد حسن اسدی طاری استاد ارتباطات و از دیگر اعضای هیئت موسس این کانون با اشاره به تفاوتهای موجود در ماهیت پژوهشهای انجام شده در حوزه ارتباطات با پژوهش در سایر حوزه های علوم اجتماعی و انسانی گفت: درحال حاضر این پژوهشها محدود به یکی ، دو مرکز است و تعدادی از اینها از چارچوب نظری منسجمی برخوردار نیست. بنابراین کانون پژوهشهای ارتباطات قصد دارد با بهره گیری از استعدادهای پژوهشگران جوان و دست اندرکاران امور رسانه های ضمن تربیت پژوهشگران جوان، پژوهشها و فعالیتهای ارزنده ای در حوزه ارتباطات و رسانه ها انجام دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد